نشانه هاي خيانت در مردان و زنان كدامند؟

۶ بازديد
خيانت

 

خيانت چيست؟

هرگونه روابط عاطفي و روابط جنسي كه بخواهد خارج از خانواده و دور از تعهد هاي اخلاقي و شرعي باشد، خيانت تلقي ميشود. به طور كلي ميتوان گفت، وابستگي عاطفي و جنسي مردي به زن ديگري جز همسر خودش و برعكس زني به مرد ديگري جز همسرش خيانت محسوب ميشود. خيانت موجب ميشود تا زندگي از كيفيت مطلوبي فاصله گرفته و در نهايت موجب مختل شدن تمام زندگي زناشويي ميشود. در ادامه به دلايل و نشانه هاي خيانت در مردان و زنان اشاره خواهيم كرد.

تماس با ما

 

دلايل خيانت در بين زوجين

 

متاسفانه امروزه به دليل درصد بالاي خيانت در زوجين، افراد حساسيت بيش از حد به خرج ميدهند. و ممكن است كارهايي انجام دهند كه، نه تنها نتواند به آنها كمك كند بلكه شرايط موجود را از چيزي كه هست، پيچيده و بحراني تر كند. بنابراين در صورت مشاهده اين نشانه ها در همسر تان بهتر است ابتدا با يك مشاور مشورت كنيد. و مطابق با راهكار هاي او، جلو برويد. نشانه هاي خيانت در همسر ممكن است آنقدر كم رنگ و جزئي باشد كه، شما آن را خيلي جدي به حساب نياوريد. اما اگر آنها را نشناسيد. ممكن است در سالهاي بعد اين موضوع بزرگ تر و پيچيده تر شود. بنابراين بهتر است در صورت مشاهده نشانه هاي خيانت، هر چه سريعتر آن را حل كنيد. خيانت همسر ممكن است به دلايل مختلفي اتفاق بيافتد. كه در ادامه به برخي از آنها اشاره خواهيم كرد. 

دلايل مختلف خيانت همسران عبارتند از :

درگير شدن بيش از حد افراد، نسبت به مسائل شخصي خود.

وجود نداشتن تفريحات براي زوجين در كنار هم.

فرو رفتن بيش از اندازه افراد در نقش مادري و يا نقش پدري همسران

فراموش كردن روابط عاشقانه ميان همسران، به دلايلي مانند مشغله هاي اقتصادي

وجود دعوا و فضاي پر از تشنج در خانه و… ميتواند دلايلي براي خيانت هاي زنان و مردان متاهل باشد.

نشانه هاي خيانت همسران

  • سرد شدن رابطه زوجين نسبت به قبل، ميتواند يكي از نشانه هاي خيانت باشد.
  • پنهان كاري كردن و دروغ گفتن راجع به مسائلي مانند مسائل مالي، رفت و آمد و … البته اين را بدانيد كه در صورتي كه يكي از نشانه هاي خيانت وجود دارد. ممكن است دليل مشكل و يا پنهان كاري ديگري باشد. نشانه ها فقط براي نواختن زنگ خطر هستند. بهتر است در صورت مشاهده حتما با يك روان شناس راجع به ان مشورت كنيد.
  • بي ميل بودن نسبت به همسر و بي حوصله بودن در كنار خانواده.
  • جدا نشدن از تلفن همراه و اضطراب به هنگام نبود تلفن همراه. يا زماني كه تلفن را پيش شما گذاشته مدام نگران است و استرس دارد.
  • مقاومت كردن براي حضور در مهماني هاي خانوادگي، مخصوصا مهماني هاي فاميل همسرش.
  • برخي اوقات افرادي كه به همسر خود خيانت ميكند. براي رفع عذاب وجدان و جبران كردن كار خود، بيش از حد مهربان ميشود. و كادو و جشن هايي را تدارك ميبيند كه قبلا انها را فراموش ميكرد. به نوعي ميتوان گفت مهربان شدن غير طبيعي افراد ميتواند از نشانه هاي خيانت همسران باشد.

 

نشانه هاي خيانت در مردان

 

يكي از دغدغه هاي امروزه بانوان، نگراني از خيانت همسرشان است. و ميخواهند در صورت وجود خيانت نشانه هاي ان را زود تر متوجه شوند . و براي نجات زندگي خود اقدام كنند. در اين بخش از مقاله قصد داريم، به نشانه هاي خيانت در مردان اشاره كنيم. اين نشانه ها عبارتند از:

  • بي تفاوتي عاطفي نسبت به همسر: بي تفاوتي به منظور ناديده گرفتن درخواست هاي عاطفي همسر و بي تفاوتي نسبت به انها. ولي براي اطمينان از نشانه خيانت بودن اين بي تفاوتي، بهتر است دليل        بي تفاوتي ر پيدا كنيد. زيرا اين بي تفاوتي ممكن است بر اثر افسردگي، مشغله بيش از حد كاري و مشكلات اقتصادي و … باشد.
  • سرد شدن مردان نسبت به روابط جنسي با همسر خود: زماني كه زندگي به حالت ثبات خود رسيده و به طور يكدفعه و بي دليل مرد نسبت به همسر خود سرد ميشود.
  • يكي ديگر از نشانه هاي خيانت در مردان بيماري هاي مقاربتي است: اين در صورتي است كه فرد قبلا هيچگونه بيماري نداشته و به يكدفعه دچار بيماري شده باشد. منظور اينگونه بيماري ها است. زيرا برخي از مردان از قبل دچار بيماري هاي مقاربتي هستند كه ممكن است با گذشت زمان حاد تر شده باشد.
  • عصبانيت و پرخاش بر سر موضوعات جزئي كه، تا قبل از ان برايش اصلا مهم نبوده است. اين امر به دليل احساس عذاب وجدان و ناهماهنگي رفتار فرد و شخصيت واقعي او است.
  • مخفي كاري هاي زياد، حتي براي مسائل كوچك و بي اهميت. مانند هزينه هاي كوچك مربوط به وسيله نقليه و …
  • حضور بدون فايده در خانه، به منظور اينكه يا در حال تماشاي تلويزيون است و يا در حال چك كردن گوشي خود.
  • فرار از همسر براي جواب ندادن به سوالات او و يا كلافگي هنگام صحبت كردن همسر، و همچنين عجله براي پايان دادن به مكالمه، نيز از نشانه هاي خيانت در مردان است.
  • پيش آمدن كارهاي فوري بيش از حد و كارهايي كه دير وقت براي رسيدگي به انها خانه را ترك ميكند. نيز يكي ديگر از نشانه هاي خيانت در مردان است.
  • ناتواني در بچه دار شدن به طور ناگهاني نيز ميتواند يكي از نشانه هاي خيانت در مردان باشد. براي فهميدن ان بهتر است اول به يك متخصص مراجعه كنند. اگر دليلي براي ان توسط متخصص ارائه نشد ميتوان ان را نشانه خيانت دانست.
  • بروز شادي و نشاط بي دليل در مردان، بدون تغيير در روند زندگي يا كاري او را نيز ميتوانيد به عنوان زنگ خطري براي وجود داشتن خيانت تلقي كنيد.

علت خيانت مردان ميتواند كمبود هاي عاطفي و جنسي از سوي همسرشان باشد. بنابراين در صورت مشاهده هر كدام از نشانه ها سعي كنيد فضاي خانه را براي همسر تان دلنشين كنيد و كارهايي كه به ان علاقه مند است را انجام دهيد. فضاي خانه را آرام كنيد و تشنج را در خانه كم كنيد.

نشانه هاي خيانت در زنان

در اين بخش به طور مختصر به نشانه هاي خيانت در زنان اشاره خواهيم كرد. اين نشانه ها عبارتند از:

  1. گوشي تلفن همراه خود را معمولا دور از دسترس شما قرار ميدهد. و يا اينكه در حضور شما از گوشي همراه خود استفاده نميكند.
  2. بدون اينكه شما در جريان باشيد از محصولاتي براي جلوگيري از بارداري استفاده ميكند. و سعي ميكند ان را از ديد شما مخفي نگه دارد.
  3. جرياني را از او سوال كرده ايد و هر بار با استرس جريان را به گونه اي ديگر براي شما تعريف ميكند.
  4. به طور يك دفعه و ناگهاني ميزان استفاده او از رسانه هاي اجتماعي افزايش يافته و در زمان نبود شما و يا دسترسي نداشتن شما از ان استفاده ميكند.

نشانه هاي خيانت در زنان

  1. قبلا هم متوجه خيانت او به خودتان شده ايد.
  2. به طرز عجيب و يك دفعه اي برنامه هاي زندگي شخصي و رفت و آمدش دچار تغيير شده است.
  3. دوستان همسر تان با شما مانند قبل رفتار نميكنند و به طرز عجيبي رفتارشان با شما تغيير كرده است.
  4. احساسات شما دائم به شما اين را گوشزد ميكنند كه همسر تان در حال خيانت به شماست.
  5. يكي ديگر از نشانه هاي خيانت در زنان، هزينه هاي بدون اطلاع از همسر و با تعداد دفعات بالا است.
  6. 10.قبلا از اينكه بدون او سفر برويد ناراحت ميشده و حالا از شما ميخواهد كه براي استراحت با دوستان تان به مسافرت برويد.  و براي انجام اين كار اصرار ميكند.
  7. 11.يك شخص خاص را در رسانه هاي اجتماعي دنبال ميكند و دائم براي او لايك و كامنت ميگذارد.
  8. 12.تحت هيچ شرايطي تلفن همراهش را از خود جدا نميكند و در صورت جا گذاشتن ان مدام بي قرار است.
  9. 13. به تازگي براي وجود هر مشكلي به شما بي احترامي ميكند.
  10. 14.ديگر صميميت و روابط عاطفي قبلي را با شما ندارد .
  11. 15.از توضيح دادن مسائل براي شما طفره ميرود. و موضوع را عوض ميكند.
  12. 16.سعي ميكند خيلي با شما هم كلام نشود.

توجه: تمام نكاتي كه به عنوان نشانه هاي خيانت نام برده شد. ممكن است در مواقع ديگري نيز اتفاق بيافتد. بنابراين زماني كه هر كدام از نشانه ها را مشاهده كرديد. كمي صبر كنيد اگر بيش از 2 يا 3 نشانه وجود داشت. حتما به روانشناس مراجعه كنيد و از او راهكار بخواهيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد