رابطه عاشقانه | رابطه | روابط | رابطه عاطفي | دوست دختر| دوست پسر

۶ بازديد
رابطه عاطفي احساسي عاشقانه

رابطه عاطفي تداعي كننده رابطه ميان دو جنس مخالف است. در معناي وسيع تر، رابطه عاطفي به رابطه ميان والدين و فرزندان، همكاران با يكديگر ، معلم و دانش آموز مي تواند اشاره داشته باشد. نبود چنين رابطه اي سبب مي شود تا فرد در برقراري ارتباط هاي اجتماعي ديگر دچار مشكل شود و نتواند بسياري از احساسات و هيجانات طبيعي انساني را تجربه كند. طبعا هر كس در زندگي روزمره خود چنين رابطه اي را در سطوح مختلف روابط اجتماعي خود تجربه مي كند و براي ادامه حيات و برقراري روابط بعدي داشتن يك رابطه عاطفي سالم مهم ترين گام است.

پيدا كردن رابطه عاطفي

براي  پيدا كردن يك رابطه عاطفي موفق نگاه شما به رابطه با جنس مخالف مهمترين عامل تعيين كننده استبراي داشتن يك قرار عاشقانه عالي توجه به مسائلي كه در ادامه آمده است بسيار حياتي است:

مشخص كردن معيار هاي خود

هر شخص در رابطه با جنس مخالف به دنبال معيارها و خصوصيات ظاهري و شخصيتي خاصي است  و براساس آن معيار ها،  رابطه عاشقانه  خود را انتخاب  مي كندبراي رسيدن به بهترين رابطه عاشقانه قبل از هر چيز، شخصيت، تمايلات جنسي و عواطف خود را مشخص كنيد  و انتظار تغيير خصوصيات طرف مقابل خود را  نداشته باشيد.

كنترل هيجان بيش از حد در ملاقات هاي عاشقانه خود

كنترل شور و شوق زياد از حد در ابتداي رابطه عاشقانه مي توانند ناخوشايند باشددر صورت تمايل طرفين براي ملاقات هاي بيشتر در طول هفته، تعدا ملاقات ها مي تواند بيشتر شود اما انتظار هميشه در دسترس بودن و اشتياق براي ملاقات هاي روزانه ميتواند به بي ميلي طرف مقابل منجر شود.

نداشتن حس مالكيت

نسبت به فرد مقابل حس مالكيت نداشته باشيد چون در فرد مقابل احساس محدود شدن ايحاد مي كند و سبب ناخوشايندي طرف مقابل مي شود.

چطور يك رابطه عاطفي سالم برقرار كنيم؟

يك رابطه عاطفي سالم ملزم به دريافت انرژي مثبت از طرف مقابل استو به عبارت ديگر، برروي يكديگر تاثير هيجاني مثبت داشته باشندداشتن چنين انرژي مثبت در رابطه عاطفي از مهارت هاي طرفين در برقراري ارتباط سرچشمه مي گيرد كه سبب مي شود در طرفين انرژي مثبت ايجاد كنندچنين انرژي مثبت معمولا در رفتار طرفين مثل  مهارت در گوش دادن و يا گفت و گو منطقي ديده مي شود.

اختلاف نظر در رابطه عاطفي امري بديهي است و بايد پلي براي مستحكم كردن رابطه دو طرف از طريق گفت و گو در باره اختلاف نظر ها و تفاوت ها  باشددر غير اين صورت، رابطه عاطفي تبديل به پنهانكاري، شرم و ترس مي شود . در يك رابطه عاطفي سالم افراد مي توانند با يكديگر اختلاف نظر داشته باشند اما داشتن قدرت پذيرش منطقي و همدلي با يكديگر در مستحكم كردن اي رابطه عاطفي نقش دارد

رابطه عاطفي سالم بر پايه حفظ حرمت، حريم و احترام يكديگر استوار استتوهين و بياحترامي به يكديگر نبايد دليل بر صميمي تر شدن رابطه مي دانند اما در حققيت باعث آلود شدن رابطه عاطفي مي شودپس بهتر است در يك رابطه عاطفي سالم به خط  قرمزهاي يكديگر و ارزش فرد مقابل احترا بگذاريم، با يكديگر محترمانه صحبت كنيم و همديگر را تحقير نكنيم.

حمايت از يكديگر ، قبول شخص مقابل سبب ايجاد حس امنيت و اعتماد در طرفين مي شودرسيدن به آرامش

ركن اصلي در برقرار رابطه عاطفي در بسياري از وارد است نبود چنين آرامشي  برخواسته از حمايت و همراهي است كه افراد را از لحاظ عاطفي، ذهني و فكري، مادي، رشد شخصيتي، استقلال فردي و مادي به انسان زير چتر خود قرار مي دهدو معمولا در قالب نياز به توجه، تحسين، دوست داشته شدن و پذيرفته شدن،  نياز به همفكري و آرامش ذهن نياز ذهني و فكري قرار مي گيردرعايت نكردن حد تعادل در حمايت از يكديگر  سبب چالش هايي در رابطه طرفين مي شود كه بايد با تلاش هر دو طرف چنين  وابستگي بيش از اندازه و يا بي توجهي برطرف شود.

داشتن ديد دوگانه:
احترام متقابل در يك رابطه عاطفي سبب شكل گيري رابطه عاطفي سالم مي شوداحترام به روابط ديگران با وجود همه  تفاوت ها  در ديدگاه ها و نظرات سبب شكل گيري يك رابطه عاشقانه عميق و سالم مي شوددر واقع داشتن يك ديدگاه دوگانه سبب مي شود تا شما با حفظ ديدگاه خود به درك بهتري از ديدگاه فرد مقابل برسيد. 
داشتن برداشت درست از رفتار طرفين:
هيچ گاه دليل رنجيده خاطر بودن، غم و ناخشنودي خود را نتيجه رفتار غلط طرف مقابل ندانيد زيرا اين گونه ديدگاه در نوع نگرش شما به شخص مقابل و طرز برخورد شما اثر داردبراي مثال، دليل ناخشنودي شما و يا رنجيدگي خاطر شما مي تواند نه به دليل بي انصافي و سوءاستفاده از جانب ديگران بلكه در نتيحه رفتار اشتباه شخصي شما يعني خودخواهي، طلب كار بودن و يا بي انصافي و نامهرباني شما باشد.
رابطه عاطفي  عميق منجر به پيوستگي احساسي  مي شود و هنگامي كه شريك عاطفي شما چيزي را حس ميكند، شما نيز بهصورت خودكار همان احساس را تجربه خواهيد كرد.

چرا يك رابطه عاطفي به شكست منجر مي شود؟

درست رفتار نكردن، متعهد نبودن و مسئوليت پذير نبودن در يك رابطه عاطفي
مهم ترين دلايل براي شكست يك رابطه عاطفي مي تواند باشد.

از ديد روان شناسي، بلوغ عاطفي در سن 28 سالگي رخ مي دهداما در سن 3 سالگي عشق را مي توان تجربه كردعشقي كودكانه كه قادر به درك طرف مقابل نباشد به تدريج از بين مي رود
اما عشق بزرگسالي از عميقترين بخش وجود انسان نشات ميگيرد و با همدلي، مهرباني و مراقبت و از همه مهمتر، توان درك ديدگاه طرف مقابل همراه است.
نوع محيط به نوع عشق شما تاثير مي گذارددر محيط هاي خانوادگي به دليل نداشتن عشق بزرگسالي روابط معمولا دچار مشكل و سبب دعوا و مشاجره مي شوند.
عشق كودكانه ديدي سطحي دارد و بيشتر به دنبال شبيه شدن و همشكل شدن است تا همراه داشتن و حمايت شدن، و چنين عشقي سبب سرخوردگي مي شود.

آموزش کلمات عاشقانه به زبان انگلیسی می‌تواند به شما کمک کند تا احساسات و عواطف خود را به زبانی زیبا و مفهومی بیان کنید. در اینجا دو پاراگرافی از آموزش کلمات عاشقانه به انگلیسی برای شما آمده است:

 

اولین گام برای ابراز عشق به طریق مناسب استفاده از کلمات عاشقانه و شیرین است. به جای استفاده از عبارات معمولی مثل "I love you" می‌توانید از عباراتی مانند "You mean the world to me" یا "My love for you knows no bounds" استفاده کنید. این نوع عبارات عاشقانه نشان دهنده عمق و صمیمیت عشق شما می‌باشد.

 

همچنین، استفاده از کلمات توصیفی مثل "beautiful", "gorgeous", "charming" و "captivating" می‌تواند به توضیح جذابیت و جلب‌کنندگی شخصی که دوست دارید ابراز عشق کنید کمک کند این همان معادل جونم به انگلیسی است. مثلاً می‌توانید بگویید: "Your smile is absolutely captivating" یا "You have such a beautiful soul". این نوع کلمات می‌توانند عشق و توجه شما را به طرف مقابل نشان دهند و احساسات شما را به شیوه‌ای زیبا عبور کنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.