"گل ماري جوانا چيست؟ ماريجوانا"

بهترين اخبار روان شناسي

"گل ماري جوانا چيست؟ ماريجوانا"

۶ بازديد
ماريجوانا

چگونه ماده مخدر گل را ترك كنيم

براي ترك گل ماريجوانا بايد از كجا شروع كنيم؟ در اين دوران كه مصرف گل ماريجونا تبديل به موضوع پر بحث و بسيار حاد و جدي در جامعه امروز ما شده و باعث نگراني خانوادهاي بسياري شده كه ترس از اين دارند نكند پسر يا دختر نوجوانشان آلوده به مصرف گل (ماريجونا) بشوند. در اين مقاله مي خواهيم به اين موضوع بپردازيم كه چي ميشه كه جوانان به مصرف اين ماده مخدر رو مي اورند و به مصرف ان ادامه ميدهند و راههاي ترك ماده مخدر گل {ماريجونا} را هم بررسي كنيم. 

از انجا كه ماده مخدر گل جزو مواد مخدر محرك محسوب مي شود و اعتياد فيزيكي ندارد و فقط وابستگي فكري و ذهني دارد فرد بايد براي كمك در راستاي ترك اين ماده مخدر كمك زيادي از طرف اطرافيان خود دريافت كند چون بسيار دشوار است كه خودش به تنهايي بخواهد اين ماده مخدر را كنار بگزارد.يكي از مشكلاتي كه در اين راستا وجود دارد و خانوادها بايد از ان دوري كنند، ابراز واكنشهاي هيجاني و عجولانه درباره اين موضوع است كه خانوادها اول بايد از اعتياد فرزندشان به اين ماده مخدر اطمينان حاصل كنند سپس تصميم بگيرند كه از چه راهي را ميخواهند به فرزندشان كمك كنند

دلايل ترك مخدر گل:

مصارف طولاني مدت مخدر گل{ماريجوانا} كه مخصوصا به صورت روزانه مصرف شود {به مانند سيگار} اثرات مخرب زيادي دارد كه در ادامه به انها ميپردازيم.

۱.اختلالات بيشمار در حافظه بلند مدت و كوتاه مدت:

استفاده از گل ميتواند حافظه كوتاه مدت فرد را به شكل قابل توجه اي كاهش دهد اين موضوع ممكن است در بعضي از موضوعات روزمره حتي خطرناك هم باشد.اما درسته كه مصرف گل صرفا باعث كاهش حافظه كوتاه مدت ميشود اما در دراز مدت اثارات مخرب و جبران ناپيذيري به حافظه بلند مدت و به طور كلي عملكرد ذهني فرد خواهد زد.

۲.تغييرات خلق وخوي:

مصرف گل باعث تغييرات شديد رفتاري در فرد ميشود.فرد اصولا بعد از مصرف سرخوش و شاد ميشوند اما بعد از گذشت زماني نسبتا طولاني بعد مصرف نشانهايي از پرخاشگري،اظطراب و بي قراري در فرد نمايان ميشود.اصولا فرد مصرف كننده اكثرا گوشه گير ميشود و تمايلي به شركت در جمع ها و مهماني هاي خانوادگي ندارد و از انها دوري ميكند و در اكثر مواقع سعي ميكند اوقات خود را بيرون از خانه بگذراند و از محيط و ساكنان خانه دوري كند.

۳.اثرات دائمي روي مغز:

نوجوانان و جواناني كه همچنان در سن رشد هستند با مصرف گل و محركهاي مشابه ان اسيبهاي دائمي و جبران ناپذيري به سلولهاي مغزي خود ميرسانند كه اين موضوع باعث ميشود كه عمكرد مغري اين افراد هيج وقت به حداكثر توان خود نرسد.

۴. ايجاد مشكلات تنفسي:

استعمال گل ( ماريجوانا) اثرات جبران ناپذيري  را بر روي عمكرد تنفسي و ريه هاي فرد خواهد گذاشت.

 ۵. افزايش تپش قلب

مصرف ماريجونا تپش قلب فرد را تا مدت زمان طولاني پس از مصرف گل، افزايش مي دهد.و همچنين در افراد داراي فشار خون بالا سبب بروز اسيب هايي جبران ناپذير مي شود..

۶. مشكلات خواب:

مصرف گل باعث مي شود تا افرد بعد از مصرف تمايل به خوابيدن طولاني پيدا كند اما زماني كه مدت زيادي از اخرين مصرفشان مي گذرد دچار اختالالات شديد بي خوابي مي شوند.

آيا مصرف ماده مخدر گل اعتياد آور است ؟

 استفاده از ماده مخدر گل برخلاف مواد مخدر سنتي مانند ترياك وهرويين اعتياد جسمي براي فرد به دنبال ندارد.اما وابستگي هاي شديد ذهني و روحي براي فرد ايجاد مي كند. اعتياد رواني و روحي مخدر گل باعث مي شود تا خود فرد به تنهايي نتواند اقدام به ترك ماده مخدر گل كند. بر مبناي اخرين تحقيقات صورت گرفته بيش از نود درصد از پروسه ترك اعتياد براي ماده مخدر گل بواسطه نزديكان و اعضاي خانواده فرد مصرف كننده انجام شده است.

انواع روشهاي ترك ماده مخدر گل:

روشهاي ترك ماده مخدر گل براي هر شخص متفاوت است و بستگي دارد به ميزان وابستگي شخص به مصرف اين ماده مخدر كه شامل مدت و ميزان مصرف فرد ميشود. راه هاي گوناگوني براي ترك اعتياد به ماده مخدر گل وجود دارد كه مبناي تمام آنها فعاليت مفيد  بر روي ذهن و استفاده از مشاوره درماني براي ترك ماده مخدر گل است چرا كه مصرف كنندگان گل وابستگي شديد رواني به مصرف ان دارند..

ترك مخدر گل نيازمند داشتن اراده اي قدرتمند است. زماني كه فرد تصميم مي گيريد گل را ترك كند يكي از كاربردي ترين روشها مشغول نگه داشتن ذهن خود با كار هاي مختلف است.و بايد از خريد ماده مخدر گل خود داري كند تا در موقع نياز به راحتي در دسترس نباشد. قدرت ذهن را هيچ وقت دست كم نگيريد فرد با داشتن اراده اي قدرتمند ميتواند مصرف گل را كنار بگذاري.اين موضوع را در نظر داشته باشيد كه هيچ دارويي{نه گياهي نه شيميايي}براي ترك گل در حال حاضر وجود ندارد. 

بهترين روش براي ترك گل:

كاربردي ترين و قطعي روش براي ترك در حال حاضر استفاده از روان درماني و مشاوره روانشناسي براي رهايي ازاعتياد به ماده مخدر گل براي تمامي افراد در تماي سنين است. چرا كه عمده ترين علل شروع مصرف ماده مخدر گل به واسطه كمبودهاي عاطفي مي باشد كه متاثر از مشكلات خانوادگي و آسيب هاي روحي در فرد به وجود آمده است. با درمان اين كمبودها و مشكلات روحي فرد به تدريج علاقه خود را به مصرف از دست مي دهد.

ايجاد اضطراب در هنگام ترك كردن گل از جمله مسائلي است كه در ميان تمامي اشخاص ديده ميشود و صحبت كردن با يك مشاور متخصص در مورد حالات و افكار خود در زماني كه قصد مصرف دوباره  گل را داريد به شما كمك زيادي مي كند تا بتوانيد با تمايل خود به مصرف دوباره گل مقابله كنيد. مشاور با دادن برنامه و راهكارهايي متناسب به فرد با در نظر گرفتن شرايطي كه دارد به او در جريان ترك ماده مخدر گل كمك مي كند. توصيه ما اين است كه در اين مورد حتما از يك مشاور متخصص كمك بگيريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.