چرا رابطه عاطفي سرد مي شود؟

بهترين اخبار روان شناسي

چرا رابطه عاطفي سرد مي شود؟

۱۴ بازديد
سرد شدن رابطه عاطفي

 سرد شدن رابطه عاطفي تا حد زيادي به تداخل  عمل ميدان انر‌ژي‌هاي طرفين بستگي دارد. مشكلات در زندگي  باعث مي‌شوند كه انسان‌ها نتوانند ارتباط درستي بين ميدان انرژي‌هاي يكديگر به وجود بياورند؛ همين عامل سبب شكل گيري دعوا و نهايتا رنجش و ناراحتي مي شود. ايحاد شدن مشكل در يك رابطه حس فرد را نسبت به فرد مقابل تغيير مي دهد. در يك رابطه عاشقانه به هنگام دعوا و مشاجره ، رابطه عاطفي ميان دو طرف ضعيف و جريان عشق ميان آن ها متوقف مي شود. 

سرد شدن رابطه بين زن و شوهر

دوري احساسي و عاطفي بين دو نفر منبع اصلي مشكل است، اختلاف سليقه و تفاوت ديدگاه هميشه وجود دارد، اما به گونه‌اي رفتار كردن كه حس تأييد نشدن را در فرد مقابل القا كند، سبب عميق شدن مشكل و دور شدن بيشتر طرفين از يكديگر و در نهايت سردي رابطه عاطفي ميان آنها شود.

تماس با ما

در ابتداي يك رابطه عاشقانه ارتباط روحي ميان طرفين بسيار قوي است زيرا هنوز تنش احساسي زيادي در رابطه آنها به وجود نيامده است. تمايز ها هيجان انگيز به نظر مي رسد اما پس از گذشت زمان زيادي يا ضعيف شدن ارتباط  اين تمايزات بسيار عذاب‌دهنده و كسل‌كننده خواهد بود. تغيير وضعيت از پذيرش و تاييد فرئ مقابل  به «تأييد نكردن و نپذيرفتن تعمدي»  سبب مش ود كه به حاي مخاطب قرار  دادن عمل فرد، خود فرد را قضاوت كنيد و اين امر سبب كم رنگ شدن رابطه عاطفي ميان طرفين مي شود. مواردي مي تواند سبب سرد شدن يك رابطه عاطفي شوند از جمله: 

عذر خواهي نكردن

عذر خواهي نكردن رفتار درستي نيست و گا‌ها مي‌تواند بسيار خطرناك باشد. با يك عذرخواهي ساده تنش‌ها خيلي زود به پايان مي‌رسد و با ابراز  احساس شرمندگي، دوستي‌ها و روابط عاطفي محكم‌تر مي شوند. اما عذرخواهي نكردن در ذهن طرف مقابل غرور بيش از حد را نشان مي دهد و اين سبب بيشتر شدن كينه ها و تعدا مشاجره ها و  بي‌شك  سرد شدن روابط ميان زن و شوهر مي شود. عذ خواهي نكردن نشانه قدرت نيست. عذرخواهي زوجين از يكديگر مي‌تواند روابط عاطفي عميق تري را براي زوجين به همراه داشته باشد.  

ترك بيش از اندازه همسر

در گيري ها روزانه و وقت نداشتن براي همديگر سبب سرد شدن روابط ميان زن و شوهر مي شود.  نمونه هايي ديگر را مثل صرف كردن وقت براي تماشاي تلويزيون، بازي هاي كامپيوتر و برنامه هاي گوشي است.  چنين رفتارهايي  مي‌تواند،  در نهايت موجب سرد شدن رابطه عاطفي ميان زوجين شود. اگر زن و شوهر وقت خود را به جاي با هم بودن صرف  كار، بازي با فرزندان و حتي با لوازم شخصي، مثل موبايل و يا كامپيوتر مشغول كنند، بي‌شك ارتباط‌شان بسيار سرد مي‌شود و  نتيجه آن چيزي جز سردي روابط  عاطفي ميان آن ها نخواهد بود. 

اهميت ندادن به هم ديگر و نبود درك متقابل

توجه مردا‌ن  به نياز‌هاي جسمي و روحي همسران خود بسيار با اهميت است. وجه كنند. توجه به زنان به علت داشتن روحيه لطيف تر در مقايسه با مردان باعث مي شود كه در برخورد با مشكل  تمام سيستم روحي و جسمي آنان تحت تاثير قرار بگيرد. يكي از روش‌هاي كارآمد در اين زمينه صحبت كردن زوجين با هم است. البته توجه به حرف‌هايي كه بين زوجين رد و بدل مي‌شود، نيز از جايگاه بسيار ويژه‌اي برخوردار است. زنان در مقايسه با مردان به داشتن گوش شنوايي براي حرف زدن بيشتر نياز دارند. اگر زنان به خاطر عدم توجه مردان از نظر روحي آسيب بييند و اين آسيب ديدگي روحي مي‌تواند خيلي زود روي جسم‌ ان ها نيز تاثير منفي بگذارد. پس بهتر است  وقتي همسر در حال صحبت كردن است، توجه بيشتري به وي داشته باشند تا زن با  احساس راحتي؛ امنيت و آرامش بيشتر و به دنبال آن روابط عاطفي عميق تري را حس كند.

بي توجهي به نياز‌هاي واقعي

علاوه بر نياز هاي مادي كه در جايگاه بالايي قرار دارند،  نياز جسمي و روحي زنان را بايد مورد توجه قرار داد. تامين نياز هاي مادي مثل طلا، خانه و رفاه به معني تضمين تمامي نياز هاي يك زن نيست. ناديده گرفتن  نياز هايي مثل محبت كردن و عشق ورزيدن به همسر به شكل دادن هديه و يا موراد ديگر مي‌تواند ايجاد دوستي پايدار بين زوجين و جلوگيري از سردي روابط عاشقانه ميان آن ها مي شود.

ابراز محبت هم به صورت كلامي و هم با دان مثلا يك شاخه گل تاثيرات به مراتب بيشتري نسبت به هداياي گران قيمتي دارد كه بدون ابراز كلمات محبت آميز تقديم مي‌شود. بعقي تاريخ ها و حوادث در ذهن خانم ها هميشه پررنگ باقي مي ماند مثل  روي روز تولد و يا تاريخ سالگرد ازدواج‌شان از اين رو مردان در چنين روز‌هايي  و به نوعي احترام گذاشتن مرد به زن به حساب مي‌آيد. يادآوري و به خاطر داشتن چنين زمان هايي به زنان چنين حسي را القا مي كند كه  شوهرشان به فكرشان است و سبب محكم شدن رابطه عاطفي ميان زوجين مي شود.

چگونه از سرد شدن رابطه عاشقانه جلوگيري كنيم؟

از مشكلات فرار نكنيد

فرار از مشكل سبب تشديد مشكل مي شود سعي كنيد با مطرح كردن درست آن سعي به حل ان داشته باشيد. فرار كردن از مشكلات نه تنها يك راهكار گذرا و غير كاربردي است بلكه با گذر زمان و عميق شدن مشكلات مي تواند منحر به تنش بين زوجين و نهايت سردي روابط عاطفي ميان آن ها شود. 

احساسات خود راپنهان نكنيد

 براي جلويگري از رنجيده نشدن طرف مقابل ؛ احساس واقعي خود را پنهان نكنيد. در واقع در مواجهه با مشكلات گهگاه به خود اجازه  گريه كردن بدهيد و احساسات واقعي خود را بروز دهيد. هنگامي كه اجازه مي‌دهيد رنجش، ترس و پشيماني خود را ابراز مي كنيد، رهايي روحي، عاطفي و حتي جسماني زيادي احساس خواهيد كرد و از عصبانيت و تحريك پذيري شما نيز به اندازه قابل ملاحظه‌اي كاسته خواهد شود.  

در صورت مخالف بودن ، مخالفت خود را ابراز كنيد

اين بسيار طبيعي است كه گاهي در روابط خود با ديگران مخالفت احساس مي‌كنيم؛  در صورت بروز هرگونه مشكلي مخالفت خود را با ديگران نشان دهيد يا اختلاف خود را حل كنيد. اگر  اين اختلافات روي هم تلنبار شوند سبب كينه و ناراحتي  مي‌شوند و در مرحله بعد نيز احساس طردشدگي را ايجاد مي كنند. 

واقع بين باشيد  

با ديدي واقع گرايانه به مسائل نگاه كنيد و در دنياي خيال زندگي نكنيد چرا كه رابطه عاشقانه با جادو و خيال حفظ نمي‌شود بلكه تلاشي پايدار مي‌طلبد تا زندگي مشترك رو به سردي نگذارد. 

زبان هيجاني مشترك پيدا كنيد

شناخت، ابراز و مديريت هيجان‌هايتان در حفظ روابط عاطفي بسيار تاثير گذار است . هيجانات مي توانند هم مثبت و هم منفي باشند و الزامي وجود ندارد كه تنها هيجانات مثبت خود را ابراز كنيد. پس در صورت لزوم، در مورد نگراني هايتان صحبت كنيد و نترسيد. 

كامل شدن

اين گفته درست كه همسر شما بايد شما را همان طور كه هستيد با وجود همه خوبي ها و بدي ها بپذيرد اما براي حفظ رابطه عاشقانه و زندگي خود گاهي لازم است كه تغييرات سازنده و بهبود شخصيت خود بدهيد تا همسر شما هم نيز براي تغيير گامي بردارد.

موفقيت در زندگي، موفقيت در عشق

موفقيت در زنديگ شخصي با موفقيت در زندگي و روابط عاطفي شما رابطه اي مستقيم دارد. به خصوص در مورد خانم ها كه هميشه خواهان پيشرفت شوهران شان هستند. در واقع  افرادي كه توانايي خود را در حوزه‌هاي مختلف زندگي نشان مي‌دهند به احتمال بيشتري روابط عاشقانه پايدارتري را خواهند داشت. 

عشق؛ صميمت، تعهد و شهوت

قطعا كنار هم داشتن سه مولفه مولفه صميمت، تعهد و شهوت مي تواند بر پايدار روابط عاشقانه بين زن و شوهر تاثير بسزايي داشته باشد و مانع از سردن شدن رابطه عاطفي ميان زوجين مي شود. 

تماس با ما
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.