"درمان خيانت ، نحوه برخورد با خيانت مردان و زنان خيانت زنان و مردان"

۷ بازديد
خيانت زنان و مردان

پس از خيانت معمولا افراد خود را در فشار روحي ميگذارند كه سريع تر رابطه را پايان دهند و يا ادامه رابطه را شروع كنند. در اينجور مواقع بهتر است يك مدت به خودتان فرصت دهيد تا روح تان اين موضوع را در خودتان حل كند. بنابراين اگر با اين موقعيت روبه رو شديد. بهتر است ابتدا با نحوه برخورد با اين موضوع اطلاعات كسب كنيد. اين مقاله به منظور كمك به شما پس از خيانت، تهيه شده است.

چگونه با خيانت برخورد كنيم؟

براي شناخت نحوه برخورد با خيانت بهتر است ابتدا روش هاي برخورد با خيانت، اسيب هاي وارده بر اثر خيانت و مسائل مربوط به ان را بشناسيد. قبل از انجام هر كاري ابتدا بهتر است تصميم بگيريد كه بعد از خيانت همسر تان قصد پايان دادن به رابطه و يا ادامه رابطه را داريد. و بر اساس ان رفتار كنيد.

چگونه با خيانت برخورد كنيم؟

 پايان دادن به رابطه بعد از خيانت: 

  • ابتدا به خودتان فرصت دهيد تا شرايط را درك كنيد. اگر براي برقراري رابطه مجدد و يا پايان دادن به رابطه عجله كنيد و بدون فكر تصميم بگيريد. ممكن است عواقب بعد از ان به شدت سخت تر و اسيب زننده تر باشد. بنابراين پس از مشاهده خيانت از طرف همسر تان ابتدا خودتان را براي درك شرايط به وجود آمده، آماده كنيد.
  • تمام تقصيرات و نقايص را به گردن طرف مقابل نيندازيد. نقص هاي خودتان را در رابطه بپذيريد. اينگونه پذيرش خيانت براي شما آسان تر خواهد شد.
  • احترام بگذاريد. در هر شرايطي حتي اگر رابطه شما قرار است پايان پيدا كند. بهتر است عزت نفس خودتان و احترام ديگري را حفظ كنيد. اينگونه ابرو ريزي اتفاق نمي افتد و بعد از طلاق موضوعي باعث آزار شما نميشود. اگر هم قصد ادامه رابطه را داريد ميتوانيد بدون سوالات ديگران به زندگي خود ادامه دهيد.
  • خودتان را نبازيد. به آينده اميد داشته باشيد. زندگي را با تمام تلخي و شيريني ها پشت سر خواهيد گذاشت. بنابراين پس از خيانت اميدتان را از دست ندهيد. و به آينده اميد داشته باشيد.
  • اگر قصد پايان رابطه را داريد. بهتر است حد و مرز خود را با طرف مقابل حفظ كنيد. برقراري ارتباط با فرد خيانت كار موجب ميشود، نتوانيد پس از طلاق رابطه را به طور كامل قطع كنيد.
  • پس از جدايي، براي خودتان برنامه ريزي داشته باشيد و مسائلي كه شما را از فكر راجع به خيانت دور ميكند را در برنامه خود قرار دهيد. از مشاورين براي كمك به احساسات و اسيب هاي وارد شده به احساس تان كمك بگيريد . تا زماني كه كاملا از نظر روحي به زندگي بر نگشته ايد. راهكار هاي بازگشت به زندگي را رها نكنيد.

ادامه رابطه بعد از خيانت

ادامه دادن به رابطه بعد از خيانت: 

  • ابتدا سعي كنيد اعتماد شكسته شده خود را ترميم كنيد. البته با كمك همسر تان.  فرد خيانتكار با عذر خواهي صادقانه و ابراز پشيماني ميتواند اعتماد شكسته شده را به مرور زمان برگرداند. برگرداندن اعتماد اولين و مهمترين قدم براي شروع مجدد يك رابطه خيانت ديده است.
  • به رفتار هاي خود در رابطه زناشويي مجدد رجوع كنيد و در صورت مشاهده و شناخت ايرادات خود سعي كنيد انها را رفع كنيد. اينگونه به بهبود ادامه رابطه كمك خواهيد كرد.
  • مسائل و مشكلات زندگي زناشويي را با همسر تان مجدد مرور كنيد . اگر ايرادات و مسائل مشكل ساز ان را پيدا كرديد انها را برطرف سازيد.
  • با همسر تان گفتگو كنيد. راجع مشكلات هم از ديد طرف مقابل نگاه كنيد. و ان را بررسي كنيد و به طور منطقي ان را رفع كنيد. سعي كنيد با شنيدن نقايص از ديد ديگري احساسي و عصباني برخورد نكنيد.
  • با هم زندگي مشترك تان را مرور كنيد و ايراداتي كه پايه ساز خيانت بوده را شناسايي و رفع كنيد.
  • پس از شناخت و رفع مشكلات رابطه جنسي خود را شروع كنيد. اينگونه راحت تر ميتوانيد طرف مقابلتان را ببخشيد.
  • پس از ان وارد زندگي معمولي و بدون مشكل خواهيد شد. و به همين ترتيب با گذشت زمان ميتوانيد طرف مقابلتان را ببخشيد. و به زندگي قبل از خيانت برگرديد. براي انتخاب درست بهتر است از مشاورين متخصص كمك بگيريد.

براي كنترل خشم خود در مقابل فرد خيانتكار بهتر است مقالهخشموعصبانيت را مطالعه بفرماييد.

رفتار در مقابل خيانت زنان

در مقابل خيانت زنان چه كاري بايد انجام دهيم؟

اولين و مهم ترين كار در مقابل خيانت زنان بهتر است بتوانيد خودتان را  كنترل كنيد. وگرنه خشم و عصبانيت كنترل كل زندگي را در دست خواهد گرفت. پس از كنترل خشم خود با كمك يك مشاور به دنبال دلايل خيانت همسر تان باشيد. بيشتر زنان به دليل ناكامي در روابط عاطفي و نداشتن گفتگوي صميمانه با همسر خود خيانت ميكنند. حتي اگر قصد پايان دادن به رابطه زناشويي را داريد. بهتر است براي درمان و جلوگيري از بد بيني نسبت به تمام بانوان نزد مشاوره برويد و مشكلات خود را حل كنيد.

در مقابل خيانت مردان چه كاري بايد انجام دهيم؟

  • قبل از انجام هر كاري و گرفتن هر تصميمي، مطمئن شويد كه همسر تان پشيمان است. قصد تمام كردن رابطه نا مشروع خود را دارد و يا قصد ادامه رابطه با فرد سوم را دارد.

برخورد با خيانت مردان

  • پس از متوجه شدن رابطه همسر تان، چند روز بعد زماني را مشخص كنيد و در رابطه با مشكل پيش آمده صحبت كنيد. سعي كنيد حدود 7 تا 10 روز بعد از متوجه شدن با هم صحبت كنيد. علت هاي خيانت را بشنويد و مشكلات پايه را شناسايي كنيد.
  • خانواده ها ي دو نفر و اقوام را به كمك نطلبيد. بلكه از افراد حرفه اي و متخصص كمك بگيريد. راهكار هاي درست از سمت افراد حرفه اي و بي طرف بسيار ميتواند به شما كمك كند. خانواده ها معمولا طرفدار و با احساسات و عصبانيت كمك ميكنند. دوستان نيز سعي ميكنند شما را دلسوزانه ياري كنند.
  • اگر پس از كمك از مشاوره تصميم به ادامه زندگي داشتيد. سعي كنيد رابطه اي صميمانه و دوستانه با همسر تان برقرار كنيد.  اينگونه ميتوانيد زودتر مشكلات تان را حل كنيد و فرد مقابل تان را ببخشيد.
  • اگر پس از مشاوره به اين نتيجه رسيديد كه قادر به زندگي در كنار هم نيستيد. بهتر است كاملا محترمانه و با حفظ ابرو از هم جدا شيد.

اسيب هاي وارده از خيانت

درمانآسيبهايخيانت

پس از خيانت توسط همسر بهتر است با كمك مشاورين براي جلوگيري از اسيب هاي جدي ان اقدام كنيد. مسئله خيانت ديدن موضوعي نيست كه عموم زوجين را درگير كند. بنابراين پيش آمدن ان علاوه بر اسيب هاي شديد روحي ميتواند آينده و زندگي افراد را مختل سازد. قبل از اينكه با مشاورين صحبت كنيد و مشكلات تان را حل كنيد. بهتر است اسيب هاي وارده از خيانت را بر هر دو فرد بشناسيد و براي بررسي ان نزد مشاور برويد.

  • يكي از بزرگترين و مهمترين اسيب هاي خيانت بر فرد خيانت ديده از بين رفتن اعتماد او به شريك زندگي اش است. حتي در مواردي افراد از مشورت با مشاوره سر باز ميزنند و اين امر به مرور زمان موجب بدبيني نسبت به تمامي مردان يا زنان ميشود. حتي اگر فرد قصد ادامه رابطه را داشته باشد ممكن است. مدام نسبت به همسر خود شك داشته و دچار بدبيني شود.
  • يكي ديگر از اسيب هاي وارده به فرد خيانت ديده، از بين رفتن اعتماد به نفس فرد است. فرد ممكن است دائم در حال پيدا كردن ايرادات خود باشد. مدام به اين فكر كند كه اطرافيان از او بهترند و نتواند اعتماد به نفس از دست رفته خود را باز يابد. براي جلوگيري از اين امر بهتر است با متخصصين مشاوره درمان را آغاز كنند.
  • فرد خيانت كننده در بيشتر مواقع دچار عذاب وجدان بعد از خيانت ميشود. كه اين عذاب وجدان بدون درمان باعث ايجاد اختلالات عصبي و شخصيتي ميشود. و ممكن است فرد نسبت به خود احساس ناخوشايندي پيدا كند. 
  • يكي ديگر از اسيب هاي وارده بر هر دو فرد خيانت ديده و خيانت كننده، ايجاد احساس افسردگي، اختلالات عصبي و عدم كنترل احساسات و … است.

درمان اسيب هاي وارده از خيانت

  • اگر قصد ادامه رابطه را داريد بهتر است انگيزه خود از ادامه رابطه را مشخص كنيد و به كمك مشاوره اسيب هاي وارده را درمان كنيد.
  • حتي فردي كه نفر سوم در خيانت است نيز دچار اسيب هايي ميشود. زيرا دائما مجبور به مخفي كردن خود و رابطه اش است. مدام نگران رها و ترك شدن از سمت طرف مقابلش است. بابت فهميدن همسر فرد دچار استرس ميشود و مسائلي از اين دست.

براي درمان اسيب هاي وارده بر اثر خيانت، افراد بهتر است به مشاوره مراجعه كنند. مشاورينرواننو براي كمك و راهكار دادن به افراد خيانت ديده در رابطه به شما مشاوره ميدهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد